Trafiekcijfers Nov 2022
Vergelijking tussen de periode Nov 2021 en 2022
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Commercieel: |
460 |
356 |
-22,6% |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
1.427 |
1.372 |
-3,9% |
Passagiers: |
22.879 |
18.828 |
-17,7% |
Vracht: |
9.482 |
5.205 |
-45,1% |
Vergelijking tussen de periode Jan - Nov 2021 en 2022
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Commercieel: |
3.716 |
4.280 |
+15,1% |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
22.561 |
23.181 |
+2,7% |
Passagiers: |
202.861 |
348.913 |
+72% |
Vracht: |
53.059 |
42.755 |
-19,4% |
Commentaar:
LAGERE PASSAGIERSCIJFERS EN MINDER CARGO
De maand november werd gekenmerkt door louter het TUI passagiersprogramma op een beperkt aantal bestemmingen.
Vanwege het WK voetbal moesten we het zonder extra chartervluchten stellen.
Op vlak van cargo was er wel activiteit, doch net als in oktober ontbraken dit jaar de tijdelijke vluchten van
Silk Way West Airlines en kwam het Egyptair Cargo programma laat op gang.
Niets te maken dus met post-covid, zoals een wijsneus uit Stene beweert.
Wat gaat die man nog allemaal uit zijn mouw schudden? Een troost is dat niemand hem nog ernstig neemt.
Wij blijven er wel op hameren dat het tij slechts kan keren door nieuwe spelers aan te brengen.
Onze standpunten zijn bekend: Nieuwe vakantiebestemmingen voor passagiers en nieuwe brokers uit de cargowereld.